חוזרים ללימודים עם כריכים מזינים ומלאים בחלבון עם טונה סטארקיסט

    עפר גדנקן No Comments on חוזרים ללימודים עם כריכים מזינים ומלאים בחלבון עם טונה סטארקיסט
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חופשת בין הזמנים הסתיימה. שוב צריך לקום מוקדם ולמהר ללימודים. זה הזמן להיזכר בחשיבותן של ארוחת הבוקר ושל ארוחת העשר ולהשקיע את הדרוש בהכנתן מראש.

    חשיבותה של ארוחת הבוקר ידועה: במחקרים נמצא שילדים שלא אכלו ארוחת בוקר היו רעבים, עייפים, פחות מרוכזים, עצבניים, חסרי עניין ומנוחה . ארוחת בוקר טובה גם יכולה לעזור במניעת השמנה בקרב ילדים והיא חשובה כבסיס להקניית הרגלי אכילה נכונים ובריאים לכל החיים!

    מסתבר שארוחת עשר חשובה לא פחות. גם אם הילד אכל ארוחת בוקר, ועל אחת כמה וכמה אם למרות כל נסיונותינו הילד יצא מהבית בלי ארוחת בוקר, ארוחת עשר בגלל כל אותן הסיבות חשובה לא פחות. היא נותנת  "הזדמנות נוספת" לדאוג לסטטוס התזונתי של הילד ולעזור לו להמשיך ללמוד ולהתרכז טוב יותר בהמשך היום.

    כשמכינים את ארוחת העשר לילד כדאי להשתדל שהיא תכיל את רב אבות המזון: פחמימות מדגנים מלאים, חלבונים בעלי ערך תזונתי גבוה, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים, שהיא תהיה נוחה לאכילה בבית הספר, והכי חשוב – כדי שארוחת העשר לא תחזור הביתה, עליה להיות אסטטית וטעימה לילד!

    כדאי לשתף את הילד ולתכנן איתו מראש מה היא תכיל בכל אחת מימות השבוע כדי לא להוסיף עוד משהו להתעסק איתו בשעות הבוקר הלחוצות ממילא. כריך בריא, בתוספת פרי ומים לשתייה, מהווים את ארוחת העשר האולטימטיבית. הלחם (עדיף מלא) יספק את הפחמימות, הממרח רצוי שיספק את החלבונים והירקות והפירות יספקו ויטמינים ומינרלים.

    לפניכם מספר דוגמאות לכריכים עם טונה סטארקיסט המתאימים לארוחת עשר לילדים:

    לוקחים קופסת טונה סטארקיסט במים (או בשמן) מסוננת, מוסיפים כף מיונז וביצה קשה חתוכה לקוביות ומוסיפים תוספות לפי העדפות הילד: גרעיני תירס/ פלפל אדום/ מלפפון חמוץ/ עגבניה / בצל וכדומה.

    ההכנה של הכריך פשוטה, ותמיד אפשר לעשות זאת עם 2 פרוסת לחם מלא או "כריך זברה" – פרוסת לחם רגיל ופרוסת לחם מלא, או לחמניה מלאה – לחתוך את הלחמניה לחצי ולמלא בסלט טונה או לגלגל כמילוי בטורטיה.

    בתאבון ובהצלחה!

    טונה סטארקיסט – כל מה שמבורך בטונה!



    0 תגובות